תפיסות מוטעות של אנשים מומחים בתחומם


תפיסות מוטעות של אנשים מומחים בתחומם
 

לפעמים המומחים הגדולים בתחומם – גם טועים. וזה רק מראה שלא צריך להקשיב לאף אחד בדרכיכם למימוש החלום.


1. להקה גדולה. רק יהיה טוב יותר אם תיפטרו מהזמר עם הפה הגדול (כך אמר מפיק רדיו של ה-BBC  באודישן של "האבנים המתגלגלות" בשנת 1963).


2. בעתיד, המחשבים ישקלו לא יותר מ- 1.5 טון. ("Popular Mechanics, בשנת 1949).


3. אני חושב, שבשוק העולמי, אנו נמצא ביקוש לאולי חמישה מחשבים. (תומס ווטסון - מנהל IBM, בשנת  1943).


4. נסעתי בכל רחבי המדינה הזו ונפגשתי עם האנשים החכמים ביותר - ואני יכול להבטיח לך שעיבוד הנתונים הוא משהו חולף ואופנתי, שלא יחזיק יותר משנה. (עורך של "Prentice Hall" בשנת 1957).


5. מה, לעזאזל, יכול להיות שימושי בדבר הזה? (שאלה בדיון על יצירת השבב ב- "Advanced Computing Systems Division of IBM" בשנת 1968).


6. לאף אחד לא יכול להיווצר צורך לשים מחשב בביתו. אין שום סיבה לעשות זאת! (קן אולסון - מייסד והנשיא של "Digital Equipment Corp" — "DEC", בשנת  1977).


7. למכשיר כמו טלפון, יש הרבה חסרונות מכדי לשקול אותו כאמצעי תקשורת. לכן, אני מאמין שההמצאה הנוכחית היא חסרת ערך. מה הטעם בצעצוע חשמלי זה? (ויליאם אורטון, נשיא החברה ווסטרן יוניון, אשר סרב בתזכיר זה להצעתו של אלכסנדר גרהם בל לקנות את חברת הטלפון שלו בסכום של 100000 דולר בשנת 1876).


8. תיבת הנגינה הזו שאין לה חוטים - לא יכולה להיות בעלת כל ערך מסחרי. מי ישלם על הקשבה למסרים שאינם מיועדים אליו אישית? (חברי האגודה "David Sarnoff" בתגובה להצעתו להשקיע בפרויקט של רדיו בשנת 1920).


9. 100 מיליון דולר – זה מחיר גבוה מדי עבור מיקרוסופט. (IBM בשנת 1982).


10. הרעיון הוא מעניין ומעוצב היטב. אבל כדי שהרעיון יתחיל לעבוד – הוא צריך להיות בעל משמעות. (פרופסורה באוניברסיטת ייל בתגובה להצעתו של פרד סמית לארגן שירות משלוחים לבית. מאוחר יותר הוא יהפוך למייסד של חברת Federal Express Corp).


11. מי, לעזאזל, בכלל מעוניין בדיבורים של השחקנים? (תגובה של הארי וורנר, חברת Warner Brothers על שימוש בקול בסרטים, בשנת 1927).


12. אנחנו לא אוהבים איך הם נשמעים, וגם הגיטרה – זה כבר "היום שעבר" (Decca Recordin Co, שדחתה להקליט את אלבום "הביטלס" בשנת 1962).


13. מכונות מעופפות ששוקלות יותר מהאוויר – זה משהו בלתי אפשרי! (לורד קלווין - נשיא החברה המלכותית (Royal Society) בשנת 1895).


14. 640 קילובייט – צריכים להספיק לכל אחד. (ביל גייטס בשנת 1981).


15. קידוח באדמה לשם חיפוש נפט? האם אתה מתכוון שיש צורך לקדוח באדמה כדי למצוא נפט? האם השתגעת? (תשובה לפרויקט של אדווין דרייק בשנת 1859).

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תפיסות מוטעות של אנשים מומחים בתחומם